🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

=)✅جلسه هم اندیشی در خصوص احیای فضای سبز باغ گلشن با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و چند تن از کارشناسان بخش خصوصی برگزار شد.

?محمود امینی رئیس شورای اسلامی شهر طبس در تشریح دستور کار جلسه گفت: باغ گلشن بعنوان یکی از باغ های نمونه و تاریخی، پس از گذشت سالها از زمان احداث آن، در حال حاضر نیاز به بازسازی دارد.

?امینی افزود: پیرو بازدید یکی از کارشناسان باغ های تاریخی از باغ گلشن، پیشنهادهایی برای بازسازی باغ در قالب طرحی چند ساله تهیه شده است. هدف از برگزاری جلسه این است که در مورد نحوه بازسازی و اقداماتی که لازم است برای احیای باغ گلشن انجام گیرد بحث کنیم.

◀️مجید بهارستانی شهردار طبس در تایید سخنان رئیس شورا گفت: باغ گلشن نماد شهر طبس است و حساسیت زیادی روی این باغ وجود دارد. از سال گذشته اقدامات خوبی برای احیای باغ گلشن و توسعه نخلستان و انارستان باغ انجام داده ایم. اما برخی از درختان قدیمی که عمر بالای صد سال دارند در حال خشک شدن هستند.

◀️ بهارستانی افزود: طبق بررسی های صورت گرفته و نظر کارشناسان، برخی درختان دچار آفت شده و لازم است اقداماتی برای احیای این درختان صورت گیرد. طرح احیای باغ در بازه سه ساله و پنج ساله باید انجام شود که هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان برای آن برآورد شده است.

اری نشست هم اندیشی با حضور اداره اوقاف و میراث فرهنگی

♻️ برگزاری جلسات تخصصی در خصوص نحوه احیای درختان باغ گلشن

?روح الله امیری

هرا حسین پور مسئول کمیسیون فضای سبز شورای شهر در تشریح اقدامات لازم گفت: درختان باغ گلشن بخاطر کهنسالی و فقر خاک در حال خشک شدن هستند که باید اقدامات عاجل صورت گیرد.

?حسین پور در ادامه تاکید کرد: در بحث نیروی تخصصی و نگهداری باغ هم با کمبود مواجه هستیم. بهترین راه استفاده از بخش خصوصی و تهیه طرح مطالعاتی است. نگهداری باغ و احیای درختان هزینه زیادی دارد و باید سایر دستگاه های متولی هم در این امر مشارکت کنند

▪️در پایان جلسه و پس از استماع نظرات حاضرین موارد ذیل مورد تصویب قرار گرفت:

♻️ تعیین مدیر و نیروی تخصصی برای باغ گلشن

♻️تهیه لیست اقدامات باغبانی که باید در باغ گلشن انجام شود توسط چند تن از کارشناسان فضای سبز

♻️ برگز